REJESTRACJA - informacje wstępne. Regulamin.
Sztuka dla dzieci i młodzieży w ramach edukacji artystycznej w orkiestrze dętej.
Metodyka dyrygowania buławą.
Wykład "Buławologia stosowana- czyli jak nie siać zamętu!" o metodyce dyrygowania buławą i pracy w tym zakresie z orkiestrą amatorską. Odpowie między innymi na pytania: Co tamburmajor powinien wiedzieć zanim weźmie buławę do ręki? Czy próby marszowe mogą odbywać się w sali wielkości kawalerki? Co jest ważniejsze: rozmiar czy technika?
Zarządzanie i finansowanie amatorskich orkiestr dętych
- Aspekty formalno-prawne funkcjonowania amatorskich orkiestr.
- Zarządy w orkiestrach dętych, a rola lidera.
- Źródła finansowania działalności amatorskiej orkiestry.
- Działalność odpłatna
- Projekty zewnętrzne
- Samorząd
- Crowdfunding
- 1% podatku dla OPP
- Darowizny.
Warsaw Wind Ensemble Conducting Competion 2019 - od założeń do realizacji
"Warsaw Wind Ensemble Conducting Competition 2019" był pierwszą edycją międzynarodowego konkursu dla dyrygentów orkiestr dętych, który będzie odbywać się co dwa lata w Warszawie. Jest to drugi tego typu konkurs w Europie. Jego realizacja wiąże się z coraz większą liczbą absolwentów specjalności "dyrygentura orkiestr dętych" akademii muzycznych w całej Europie i na świecie. Konkurs miał charakter otwarty – zaadresowany był wszystkich dyrygentów orkiestr dętych bez ograniczeń wiekowych. W konkursie wzięło udział 21 dyrygentów orkiestr dętych z 12 krajów.
REJESTRACJA - informacje wstępne. Regulamin.
Saksofon w orkiestrze dętej
Skąd się tam wziął? Kiedy? Jakie szanse i zagrożenia przyniósł? A co najważniejsze – jak sobie z nimi poradzić będąc dyrygentem?
Jak zaaranżować, zinstrumentować prosty utwór na orkiestrę dętą?
Każdy z uczestików będzie musiał zaaranżować prostą melodię na orkiestrę i będziemy rozmawiać o możliwościach brzmieniowych orkiestry, poszczególnych isntrumentów, o w współbrzmieniach.
Zapraszamy do czynnego udziału z własmym laptopem (+ program do pisania nut) lub papierem nutowym i ołówkiem :)
Orkiestra dęta vs szkoła muzyczna vs dom kultury vs...- naturalni wrogowie czy sojusznicy
Grzegorz Dębski:
Mając doświadczenie w pracy w obu systemach chciałbym podzielić się wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie. Wielu kapelmistrzów zmaga się z problemami ze współpracą ze szkołą muzyczną. Często nauczyciele i dyrektorzy szkół muzycznych narzekają, iż orkiestry dętej psują im dzieci. Chciałbym obalić mity, przedstawić racje i argumenty obu stron oraz wskazać w jaki sposób rozwiązywać ewentualne konflikty i nieporozumienia. Pokażę również kilka „sztuczek” na poprawę układów, gdyż współpracujące ze sobą orkiestry i szkoły muzyczne mogą zdziałać więcej razem niż osobno.
Konrad Józef Grygowski:
Rozmowa panelowa o relacjach pomiędzy kapelmistrzem reprezentującym interes orkiestry, a dyrektorami instytucji jak szkoły muzyczne, domy kultury, ochotniczne straże pożarne. Poruszymy tematy komunikacji interpersonalnej. Zajmiemy się tym co łączy te podmioty, a nie dzieli. Zastanowimy się nad wypracowaniem uniwersalnego modelu współpracy.
WIECZÓR TOWARZYSKI / Spotkanie Robocze SPOD 2020
REJESTRACJA - informacje wstępne. Regulamin.
Często spotykane problemy w sekcji fletów orkiestry dętej i jak sobie z nimi dać radę.
Opierając się na doświadczeniu mojej współpracy z różnymi orkiestrami dętymi, w których nie ma nauczyciela lub instruktora specjalisty od fletów, przedstawię sposoby radzenia sobie z błędami pojawiającymi się wśród flecistek i flecistów.
Specyfika i wyzwania organizacyjno - muzyczne przy prowadzeniu małej orkiestry dętej.
- specyfika prowadzenia zespołu ( próby, koncerty)
- dobór repertuaru ( różnorodność utworów, a większe formy muzyczne)
- problematyka aranżacji ( sposób aranżowania dostosowany do możliwości i umiejętności grających) ( jak to napisać?)
Prezentacja modelu szkolnych orkiestr dętych w kontekście Wieloletniego Projektu Rządowego (WPR) przygotowywanego przez Instytut Muzyki i Tańca (IMiT).
Ambitny zamiar zmiany, wprowadzającej aktywną edukację muzyczną w formie orkiestr dętych w szkołach publicznych i działających na zasadach szkół publicznych w skali całego kraju, wymaga współpracy całego środowiska orkiestr dętych, akademickiego, nauczycieli muzyki, czynnych muzyków.
Prezentacja dokonań pilotażu programu "Grajmy w Szkole" w szczególności w zakresie szkolnych orkiestr dętych, oraz programu "Wszystko Gra" wraz z prezentacją prac związanych z Wieloletnim Projektem Rządowym WPR, może i powinna stać się znakomitym momentem do dyskusji, wymiany doświadczeń oraz przyczynkiem do podjęcia szerszej współpracy zrzeszającej nasze środowisko.